Wednesday, 17 June 2009

Hari Ini dalam Sejarah

Ritok. Today. Hari ini. Tengahari tok adalah penentu segala-galanya. Yer. Dramatik ada jak. Kamek dengan seseorang akan berjumpa ritok. Bersua muka untuk pertama kalinya. Pes taem oi. Padahal dah kira lamak juak bekenalan, pi nebes indah nak bejumpa. Pajaklah. Saklah lam YM tek, rioh sekampong jak masa ngecet. Saklah sorang ngepak sorang masa ngecet. Saklah sorang netak sorang jak masa ngecet. Tapi tek, kamek tok nang penyupan pemalu na'uzubillah bah. Yalah kali rasa nebes oh.

Kedak tok alkisahnya tek. Mula-mula dolok, mek dengan nya sebenarnya berkenalan secara kebetulan. Gine mek duak berkenalan, biarlah jadi rahsia mek duak lah oh. Yer. Yang besnya nak, bila mek duak berkenalan tek, kinek-kinek mek duak kedak jadi rapeh. Macam tek mek duak tok geng lamak. Rasa kedak bes pren jak. Kali chemistry nang koat. Dahlah sama palak. Ya lah yang bes ya. Heeee. Lamak tok mek duak nak bejumpa pi mesti ada-ada jak halangan. Berapa kali dah rancang nak kuar, nak berjumpa, nak ngedet (ehhh), pi sik juak jadi-jadi.

Awal minggu tok tek, kamek nang tekad menalah. Sikmok gik tangguh-tangguh plan mek duak tok. Nya pun beria-ia mena juak nak njumpa kamek. Jadi, alhamdulillah, ritok mek duak akan berjumpa. Tempat mek duak nak ngedet (maksud mek, berjumpa), biarlah mek duak jak yang tauk oh. Mak ngan abah mek pun lom kenalnya gik...pi kelak-kelak sidak akan kenallah. Hehe.

Eeeeeee. Sik sabar mek nak jumpa kitak! Hepi eh. Gumbira jak rasa :))

P.S. Kamek rasa kamek akan sambong nulis blog giklah. Kegagoan pun dah sekda gik dah (yippee). Bukannya apa kamek gago ria, kamek sebenarnya bizi gilak-gilak dengan event besar yang dipolah minggu tek. Besalah nak, makin dekat dengan tareh event ya, makinlah gago kerezi frog. So folks, I am baaaaccckkk :)
P.P.S. Mun mok tauk sapa nya, klak mek nyerita dalam entri seterusnya. Ehem. Stay tuned.

9 contengan:

Khairul Antasha said...

yerrrrr..wish u luck til!!!!!

pen→daro said...

yerrrr...supan ndah.

Willie said...

Yah! Dah ada bf dah?

Si Penconteng said...

Kak Aerol,
Hee hee.

Pen Daro,
Supan memang indah.

Will,
BF = Best Friend? Aok, dah ada :|

AmirFX said...

HAha... Tauk dah sapa BF ktk ya... Org kampung dah canang kat suro mlm tdk... haha... Nway, wish u luck oso...

Si Penconteng said...

Gago kitak ya. Ahahah.

sony said...

wahhh..bloger meet bloger.. :D

zafi said...

adehhh penat nak translate!!! akhirnya dapat juge!
oooo dah ade bf ye?

Si Penconteng said...

Sony,
Aok, nang bes :)

Zafi,
Haha. Entri ni saja buat saspen. Sebenarnya nak jumpa geng blogger.